De tas van een kickbokser – Wat heb jij nodig?­čÖĆ

De kickboksers tas ! Of je nu voor de eerste keer kickboks of het al veel vaker hebt gedaan. Iedereen vergeet wel eens wat, of op het moment dat je het nodig hebt denk je, dat had handig geweest in mijn tas. In de Dojo hoor je het met regelmaat “Heeft er iemand.. tape, vaseline, extra bandages, een Dextro etc” of “Hoe bescherm jij je voeten, schenen, knie├źn of welke handschoenen heb jij”. Allemaal goede vragen maar ook dingen waar je jezelf op kan voorbereiden.

Dit wil en kan je echt niet van iemand lenen..

Mouthguard (bitje): Je kan altijd alle materialen lenen, behalve.. een bitje! Bescherm je tanden en kaak tijdens het sparren met een goed passend bitje. Dit helpt blessures aan je mond en tanden te voorkomen.

Water: Een eigen fles water is persoonlijk, jij houdt hem schoon en weet wat er in zit. Blijf gehydrateerd tijdens je trainingssessies door altijd een fles water bij je te hebben.

Handdoek: Het zweet van iemand anders is niet perse lekker om jezelf aan af te drogen. Neem daarom altijd een handdoek mee om het zweet af te vegen tijdens en na het trainen. Het houdt je ook droog en comfortabel.

De kickboksers tas

De kickboksers tas, basis materiaal

De kickboksers tas bestaat voornamelijk uit basis materialen, maar voor iedereen is een checklist altijd handig, heb jij alles?

Handschoenen: Investeer in een goed paar kickbokshandschoenen die passen bij je niveau en trainingsbehoeften. Zorg ervoor dat ze comfortabel zitten en voldoende bescherming bieden aan je handen en polsen.

Scheenbeschermers: Bescherm je scheenbenen tegen stoten en trappen met stevige scheenbeschermers. Kies een paar dat goed past en voldoende bescherming biedt zonder je bewegingsvrijheid te beperken.

De “heeft er iemand…” handige aanvullingen in de tas

Snacks: Er is niets zo erg als een hongerklop. Dextro of energierepen blijven lang goed in de tas en zijn ideaal om je energieniveau op peil te houden tijdens lange trainingssessies of als je per ongeluk net te weinig hebt gegeten.

Verband / tape: Een blaar of schuurplek aan je voet of been, kan tijdens het kickboksen een heus bloedbad veroorzaken op de mat. Ook al doet het waarschijnlijk geen pijn en/of kan je er gewoon mee doortrainen. Is het voor ieders eigen veiligheid en hygi├źne altijd fijn als je het even af kan plakken. Houd verband of tape bij de hand voor het geval je kleine verwondingen of blaren hebt die verzorging nodig hebben tijdens het trainen.

Persoonlijke verzorgingsproducten: Vergeet niet om ook wat basis verzorgingsproducten zoals een deodorant en/of handdesinfectiemiddel mee te nemen om fris en hygi├źnisch te blijven na je training.